چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

سینا قنبرپور: بعضی‌ها معتقدند سفر به شدت متاثر از پول و شرایط مالی است ولی واقعیت این است که همه چیز به ذوق و اراده مسافر بستگی دارد.

شاید شرایط مالی در کیفیت و کمیت سفر تاثیر بگذارد ولی در خود سفر نه! می‌پرسید چگونه؟ خب، وقتی شما پول کافی داشته باشید می‌توانید به هنگام سفر بدون دغدغه به سراغ هتل‌های  5 ستاره و بیشتر بروید و از کیفیت این اماکن اقامتی لذت ببرید.

در اقامت‌های شبانه در طبیعت یا به قول حرفه‌ای‌های این رشته «کمپینگ»، موضوع فقط به ذوق و سلیقه مسافر برمی‌گردد. کافی است اراده کنید تا برای سفرهایتان وسایلی تهیه کنید که احیانا اگر خواستید شب جایی اقامت کنید و از راحتی خانه، هتل و ... دور بمانید آنجا با این وسایل بتوانید ساعات متفاوتی را بگذرانید.

اگر خواستید می‌توانید یک «کوله‌پشتی سفر» تدارک ببینید چه برای خودتان و چه برای هدیه و عیدی دادن به اعضای خانواده‌تان. این نکته را فراموش نکنید که دادن چنین عیدی به نفع خودتان هم هست چون شما هم از این عیدی بی‌بهره نخواهید ماند.

برای خرید چادر می‌توانید به میدان سپاه در تهران مراجعه کنید، با مبلغی بین 25 تا 180 هزار تومان حتما چادر مورد نظرتان را  خواهید یافت؛ البته گرانترش هم هست.

انواع و اقسام چادرها را آنجا می‌توانید تهیه کنید. هزینه چندانی هم ندارد. اما برای کوله‌پشتی و تجهیزات درون آن دو مقصد بیشتر در پایتخت پیش رویتان نیست. یکی میدان منیریه و دیگری خیابان فردوسی حد فاصل توپخانه تا چهارراه استانبول.

برای کوله پشتی که قبلا هم گفته‌ایم می‌توانید از 3 هزار و 500 تا 350 هزار تومان هزینه‌ کنید. پس از آن می‌توانید وسایلی را تهیه کنید و در آن کوله‌پشتی آماده نگاه دارید تا هر زمان به دامان طبیعت پناه بردید بتوانید با آنها لذت بیشتری از اقامت خود ببرید.

اگر می‌خواهید به فکر اقامت شبانه در طبیعت باشید حتما باید چراغ خوراک‌پزی و لوازم‌گرم‌کننده بخرید. این قلم از وسایل کوله سفر را می توانید بین 8 هزارو  500 تا 24 هزار تومان خریداری کنید که بهترین جنس موجود در بازار ساخت کره است.

موضوع بعدی مسئله خوابیدن است. کیسه خواب از ایرانی خودمان تا چینی، کره‌ای و آمریکایی را در بازار می‌توانید به راحتی تهیه کنید. این قلم جنس هم از 15 تا 120 هزارتومان قابل دسترس است.

در مورد کیسه‌خواب به یاد داشته باشید هرچه پف بیشتری داشته باشد دمای بیشتری را می‌تواند در خود نگاه دارد. کیسه خواب هم یک نفره و هم دونفره دارد و انواعی از قبیل ضد عقرب، ضد آب، ضد حشرات و ... دارد.

چاقوی چندکاره از مهمترین وسایلی است که برای این کوله‌پشتی مورد نیاز شما خواهد بود و نمی‌دانید که چقدر کار راه‌انداز است. چاقوی چند کاره به شدت تنوع دارد؛ از سوئیسی می‌توانید تهیه کنید تا چینی معمولی، از 2 هزار تا 180 هزارتومان.چراغ‌قوه را هم  از قلم نیندازید. از یک هزاری سبز تا 25 هزارتومان می‌توانید برای چراغ‌دستی هزینه کنید و مطمئن باشید که به کارتان می‌آید.

کد خبر 46309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز